FAQ – Najczęściej zadawane pytania Animallab

Szybkie odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące logistyki, wyników, cennika, przygotowania próbek, zleceń, konsultacji, informacji dla właścicieli zwierząt, rozliczeń, kontaktu, dorobienia badań i reklamacji.

1. Logistyka i zamówienia kuriera

Jak zamówić kuriera?

Zapotrzebowanie na odbiór materiału wystarczy zlecić w Panelu Klienta: www.panel.animallab.pl lub zgłosić telefonicznie, dzwoniąc pod numer 726 011 266.

Kurier nie odebrał paczki mimo etykiety wysłanej przez Animallab – co zrobić?

Prosimy o pilny kontakt telefoniczny: 726 011 266.

Logistyka w Warszawie

Aby zgłosić problem z odbiorem paczki lub zamówić kuriera w Warszawie, prosimy o kontakt pod numerem: 781 002 430.

2. Czas realizacji zleceń odbioru próbek

Zasady odbiorów poza Warszawą, Łodzią i Białymstokiem
  • zamówienie od poniedziałku do piątku, 9:00–12:00 – odbiór paczki przez kuriera tego samego dnia,
  • zamówienie od poniedziałku do piątku po 12:00 – odbiór paczki następnego dnia roboczego.

Dotyczy lecznic spoza Warszawy, Łodzi i Białegostoku.

3. Wyniki badań i kontakt z laboratorium

Brak wyników – zgłoszenie.

Przy zgłoszeniu prosimy podać:

  • nazwę lecznicy,
  • datę i sposób wysyłki materiału,
  • imię i nazwisko właściciela,
  • imię oraz gatunek zwierzęcia,
  • nazwę badania.
Jak skonsultować wyniki badań?

Prosimy o odpowiedź mailową na wiadomość, w której otrzymali Państwo wynik.

Wkradła się literówka w wynikach – jak poprawić dane?

Prosimy wysłać wiadomość na adres: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com lub odpowiedzieć bezpośrednio na e‑mail z wynikiem.

Jakie są czasy oczekiwania na wyniki badań?

Informacje znajdują się w cenniku lub w ofercie zamieszczonej na stronie – przy każdym badaniu podany jest orientacyjny czas realizacji (dni robocze).

• Cennik dostępny jest w panelu klienta: panel.animallab.pl
• Oferta dostępna jest na animallab.pl w menu: Diagnostyka / Oferta badań.

4. Cennik i oferta badań

Gdzie znajdę ceny badań?
  • w panelu klienta panel.animallab.pl,
  • w cenniku w wersji drukowanej,
  • w cenniku w wersji PDF.
Czy Animallab wykonuje posiew tlenowy kału?

Nie wykonujemy posiewu tlenowego z kału. Dedykowanym badaniem jest posiew w kierunku drobnoustrojów enteropatogennych (z wyjątkiem materiału od ptaków).

Czy dane badanie jest w ofercie?

Prosimy o sprawdzenie cennika. Jeśli nie znajdą Państwo danego badania – prosimy o kontakt mailowy (należy podać numer telefonu, lecznicę, dane osoby kontaktowej oraz rodzaj badania).

Czy oferujecie autoszczepionki?

Tak. Informacje znajdują się w cenniku. Czas oczekiwania: 30–42 dni robocze.

5. Przygotowanie i przechowywanie próbek

Jak pobrać materiał do badań?

Instrukcje znajdują się w cenniku (strony 3–4).

Ile czasu materiał pozostaje diagnostyczny przed wysyłką?
  • Kał: do 2–3 dni
  • Krew: najlepiej natychmiast, maksymalnie przez noc (po odwirowaniu surowicy)
  • Mocz: maksymalnie 1 noc w lodówce
Czy kał z jednego dnia wystarczy do badań?

Zależnie od rodzaju badania – szczegóły znajdują się w cenniku, dział Parazytologia.

Jak przygotować zwierzę do badania kału na krew utajoną?

Przed pobraniem próbki należy wykluczyć z diety:

  • surowe mięso (min. 3 dni),
  • duże ilości pietruszki, selera, marchwi.
Jak długo laboratorium przechowuje materiał po badaniu?
  • Krew: 5 dni
  • Kał: utylizowany po wydaniu wyniku
  • Mocz: utylizowany od razu po zbadaniu

6. Zlecenia i dodatkowe badania

Czy można dorobić badanie (np. z kału)?
  • Jeśli otrzymali już Państwo wynik – prosimy o kontakt mailowy w odpowiedzi na wiadomość z wynikami.
  • Uwaga: materiał po zbadaniu przechowywany jest krótko (krew – 5 dni, kał i mocz – utylizowane).
Lecznica nie wie, które badanie zlecić – co zrobić?

Najlepiej wysłać zapytanie mailowe na adres: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com.

7. Konsultacje

Konsultacje – w jaki sposób?

Konsultacje przeprowadzane są za pośrednictwem poczty e‑mail.

Czy można porozmawiać z dr Dawidem Jańczakiem telefonicznie?

Nie. Prosimy o kontakt mailowy: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com

8. Informacja dla właścicieli zwierząt

Czy właściciel może samodzielnie dostarczyć próbki?

Nie – przyjmujemy materiał wyłącznie od lecznic. Prosimy o kontakt na adres: kontakt.animallab@gmail.com, podając lokalizację – odeślemy listę lecznic w danym rejonie.

Do jakiej lecznicy należy oddać próbki, aby trafiły do Animallab?

Prosimy o kontakt mailowy: kontakt.animallab@gmail.com, podając lokalizację.

9. Faktury i rozliczenia

Lecznica nie otrzymała faktury lub dane się nie zgadzają – co zrobić?

Nie otrzymaliśmy faktury / dane się nie zgadzają / pytanie w sprawie rozliczenia – co zrobić?
Prosimy o wiadomość na adres: biuroanimallab@gmail.com lub w odpowiedzi na e‑mail z fakturą (faktury.warszawa@animallab.pl).

10. Kontakt

Nie mogę się dodzwonić – co zrobić?

Prosimy o podanie numeru, pod który próbowali się Państwo skontaktować. Alternatywnie zachęcamy do kontaktu e‑mailowego (w zależności od sprawy):

Współpraca z lecznicami
kontakt.animallab@gmail.com
Zamówienia kuriera przez lecznicę
781 002 430
Biuro obsługi klienta – Warszawa
603 887 937
Biuro obsługi klienta – Łódź
723 522 422

11. Dorobienie badania

Jak zgłosić dorobienie badania?

Każde zlecenie na dorobienie badania musi zostać przesłane mailem na adres: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com lub w odpowiedzi na maile z otrzymanymi wynikami badań.

Uwaga: w zależności od materiału badawczego jest zróżnicowany możliwy czas dorobienia badania, dlatego prosimy o zgłaszanie chęci dorobienia badania możliwie najszybciej.

12. Reklamacje

Gdzie kierować reklamacje?

Wszelkie reklamacje proszę kierować na adres: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com.