FAQ – Najczęściej zadawane pytania Animallab
Szybkie odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące logistyki, wyników, cennika, przygotowania próbek, zleceń, konsultacji, informacji dla właścicieli zwierząt, rozliczeń, kontaktu, dorobienia badań i reklamacji.
- 1. Logistyka i zamówienia kuriera
- 2. Czas realizacji zleceń odbioru próbek
- 3. Wyniki badań i kontakt
- 4. Cennik i oferta badań
- 5. Przygotowanie i przechowywanie próbek
- 6. Zlecenia i dodatkowe badania
- 7. Konsultacje
- 8. Informacja dla właścicieli zwierząt
- 9. Faktury i rozliczenia
- 10. Kontakt
- 11. Dorobienie badania
- 12. Reklamacje
1. Logistyka i zamówienia kuriera
Jak zamówić kuriera?
Zapotrzebowanie na odbiór materiału wystarczy zlecić w Panelu Klienta: www.panel.animallab.pl lub zgłosić telefonicznie, dzwoniąc pod numer 726 011 266.
Kurier nie odebrał paczki mimo etykiety wysłanej przez Animallab – co zrobić?
Prosimy o pilny kontakt telefoniczny: 726 011 266.
Logistyka w Warszawie
Aby zgłosić problem z odbiorem paczki lub zamówić kuriera w Warszawie, prosimy o kontakt pod numerem: 781 002 430.
2. Czas realizacji zleceń odbioru próbek
Zasady odbiorów poza Warszawą, Łodzią i Białymstokiem
- zamówienie od poniedziałku do piątku, 9:00–12:00 – odbiór paczki przez kuriera tego samego dnia,
- zamówienie od poniedziałku do piątku po 12:00 – odbiór paczki następnego dnia roboczego.
Dotyczy lecznic spoza Warszawy, Łodzi i Białegostoku.
3. Wyniki badań i kontakt z laboratorium
Brak wyników – zgłoszenie.
Przy zgłoszeniu prosimy podać:
- nazwę lecznicy,
- datę i sposób wysyłki materiału,
- imię i nazwisko właściciela,
- imię oraz gatunek zwierzęcia,
- nazwę badania.
Jak skonsultować wyniki badań?
Prosimy o odpowiedź mailową na wiadomość, w której otrzymali Państwo wynik.
Wkradła się literówka w wynikach – jak poprawić dane?
Prosimy wysłać wiadomość na adres: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com lub odpowiedzieć bezpośrednio na e‑mail z wynikiem.
Jakie są czasy oczekiwania na wyniki badań?
Informacje znajdują się w cenniku lub w ofercie zamieszczonej na stronie – przy każdym badaniu podany jest orientacyjny czas realizacji (dni robocze).
• Cennik dostępny jest w panelu klienta: panel.animallab.pl
• Oferta dostępna jest na animallab.pl w menu: Diagnostyka / Oferta badań.
4. Cennik i oferta badań
Gdzie znajdę ceny badań?
- w panelu klienta panel.animallab.pl,
- w cenniku w wersji drukowanej,
- w cenniku w wersji PDF.
Czy Animallab wykonuje posiew tlenowy kału?
Nie wykonujemy posiewu tlenowego z kału. Dedykowanym badaniem jest posiew w kierunku drobnoustrojów enteropatogennych (z wyjątkiem materiału od ptaków).
Czy dane badanie jest w ofercie?
Prosimy o sprawdzenie cennika. Jeśli nie znajdą Państwo danego badania – prosimy o kontakt mailowy (należy podać numer telefonu, lecznicę, dane osoby kontaktowej oraz rodzaj badania).
Czy oferujecie autoszczepionki?
Tak. Informacje znajdują się w cenniku. Czas oczekiwania: 30–42 dni robocze.
5. Przygotowanie i przechowywanie próbek
Jak pobrać materiał do badań?
Instrukcje znajdują się w cenniku (strony 3–4).
Ile czasu materiał pozostaje diagnostyczny przed wysyłką?
- Kał: do 2–3 dni
- Krew: najlepiej natychmiast, maksymalnie przez noc (po odwirowaniu surowicy)
- Mocz: maksymalnie 1 noc w lodówce
Czy kał z jednego dnia wystarczy do badań?
Zależnie od rodzaju badania – szczegóły znajdują się w cenniku, dział Parazytologia.
Jak przygotować zwierzę do badania kału na krew utajoną?
Przed pobraniem próbki należy wykluczyć z diety:
- surowe mięso (min. 3 dni),
- duże ilości pietruszki, selera, marchwi.
Jak długo laboratorium przechowuje materiał po badaniu?
- Krew: 5 dni
- Kał: utylizowany po wydaniu wyniku
- Mocz: utylizowany od razu po zbadaniu
6. Zlecenia i dodatkowe badania
Czy można dorobić badanie (np. z kału)?
- Jeśli otrzymali już Państwo wynik – prosimy o kontakt mailowy w odpowiedzi na wiadomość z wynikami.
- Uwaga: materiał po zbadaniu przechowywany jest krótko (krew – 5 dni, kał i mocz – utylizowane).
Lecznica nie wie, które badanie zlecić – co zrobić?
Najlepiej wysłać zapytanie mailowe na adres: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com.
7. Konsultacje
Konsultacje – w jaki sposób?
Konsultacje przeprowadzane są za pośrednictwem poczty e‑mail.
Czy można porozmawiać z dr Dawidem Jańczakiem telefonicznie?
Nie. Prosimy o kontakt mailowy: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com
8. Informacja dla właścicieli zwierząt
Czy właściciel może samodzielnie dostarczyć próbki?
Nie – przyjmujemy materiał wyłącznie od lecznic. Prosimy o kontakt na adres: kontakt.animallab@gmail.com, podając lokalizację – odeślemy listę lecznic w danym rejonie.
Do jakiej lecznicy należy oddać próbki, aby trafiły do Animallab?
Prosimy o kontakt mailowy: kontakt.animallab@gmail.com, podając lokalizację.
9. Faktury i rozliczenia
Lecznica nie otrzymała faktury lub dane się nie zgadzają – co zrobić?
Nie otrzymaliśmy faktury / dane się nie zgadzają / pytanie w sprawie rozliczenia – co zrobić?
Prosimy o wiadomość na adres: biuroanimallab@gmail.com lub w odpowiedzi na e‑mail z fakturą (faktury.warszawa@animallab.pl).
10. Kontakt
Nie mogę się dodzwonić – co zrobić?
Prosimy o podanie numeru, pod który próbowali się Państwo skontaktować. Alternatywnie zachęcamy do kontaktu e‑mailowego (w zależności od sprawy):
kontakt.animallab@gmail.com
781 002 430
603 887 937
723 522 422
11. Dorobienie badania
Jak zgłosić dorobienie badania?
Każde zlecenie na dorobienie badania musi zostać przesłane mailem na adres: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com lub w odpowiedzi na maile z otrzymanymi wynikami badań.
Uwaga: w zależności od materiału badawczego jest zróżnicowany możliwy czas dorobienia badania, dlatego prosimy o zgłaszanie chęci dorobienia badania możliwie najszybciej.
12. Reklamacje
Gdzie kierować reklamacje?
Wszelkie reklamacje proszę kierować na adres: wyniki.animallab.warszawa@gmail.com.
